Σάββατο 7 Απριλίου 2012

Smart Roadster


     Το Smart Roadster ήταν ένα 2-θέσιο σπορ αυτοκίνητο, που παρήχθη από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Smart, από τον Απρίλιο του 2003 έως τον Νοέμβριο του 2005. Το μοντέλο γνώρισε τεράστια εμπορική επιτυχία, ιδίως στο νεανικό κοινό, αλλά ένα πρόβλημα στεγανότητας και το επακόλουθο υψηλό κόστος εργοστασιακής επισκευής οδήγησαν στην πρόωρη διακοπή του. Συνολικά κατασκευάστηκαν 43.091 αντίτυπα σειράς Roadster στα μόλις 2,5 έτη παραγωγής του.
         Κατά την έναρξη των πωλήσεων του Smart Fortwo τον Οκτώβριο του 1998, η αγορά αντέδρασε κάπως διστακτικά και οι αρχικές πωλήσεις του πρώτου μοντέλο της νέας αυτοκινητοβιομηχανίας Smart ήταν εμφανώς κατώτερες των προσδοκιών. Ως αποτέλεσμα, η εταιρεία αναζήτησε επειγόντως τρόπους να επεκτείνει την παλέτα της και με άλλα μοντέλα. Η πρώτη λύση που προκρίθηκε, ήταν η δημιουργία ενός μικρού σπορ αυτοκινήτου. Το αρχικό δοκιμαστικό πρωτότυπο αυτοκίνητο παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού τον Οκτώβριο του 2000. Η τελική έκδοση παραγωγής, αποκαλύφθηκε επίσημα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού τον Οκτώβριο του 2002, ενώ τότε ξεκίνησαν και οι παραγγελίες, με τις πρώτες παραδόσεις να λαμβάνουν χώρα την άνοιξη του 2003.
        Ο κινητήρας όλων των Smart Roadster ήταν ένας αλουμινένιος  698 cm³, με turbo, που είχε προέλθει από το Smart Fortwo και απέδιδε 82 hp. Ενώ υπήρχε και μία ακόμα έκδοση, με τον ίδιο κινητήρα, αλλά με ρύθμιση της ισχύος στους 62 hp. Toν Μάρτιο του 2004, προστέθηκε η έκδοση Smart Roadster Brabus, με ρύθμιση της ισχύος στους 101 hp.
       Ωστόσο, σε μερικά από τα αντίτυπα των πρώτων 12 - 15 μηνών, εμφανίστηκε ένα πρόβλημα στεγανότητας, με αποτέλεσμα υπό ισχυρή βροχόπτωση να στάζουν στα καθίσματα, στις πόρτες και στον χώρο των πεντάλ. Η Smart προέβη τότε σε άμεση βελτίωση στα στεγανοποιητικά λαστιχάκια γύρω από τις πόρτες και την οροφή. Τελικώς, η παραγωγή τους διακόπηκε πρόωρα και άδοξα τον Νοέμβριο του 2005, λόγω του υψηλού κόστους της εργοστασιακής επισκευής, που έφτασε κατά μέσον όρο τα 3.000 € ανά όχημα. Ως αποτέλεσμα, αν και εμπορικώς ήταν μία μεγάλη επιτυχία, το Smart Roadster προκάλεσε τεράστια οικονομική ζημιά στην εταιρεία και επιδείνωσε περαιτέρω τις τότε οικονομικές δυσκολίες της Smart.
         Από την άλλη, ο μικρός κύκλος ζωής του μοντέλου σε συνδυασμό με το φανατικό του κοινό, έχουν κάνει σήμερα τα Roadster και Roadster Coupé περιζήτητα, σχεδόν θρυλικά, ενώ αναμένεται στο μέλλον να γίνουν άκρως συλλεκτικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου