Δευτέρα 26 Μαρτίου 2012

Fiat Nuova 500

     Το Fiat Nuova 500 είναι η αναβίωση του θρυλικού Fiat 500, που κατασκευάστηκε μεταξύ του 1957 και του 1975. Το ντιζάιν του παραπέμπει άμεσα στο κλασικό «πεντακοσαράκι», με αποτέλεσμα να διατηρεί την ίδια 3-πορτη hatchback 2 όγκων, 4-θέσια διάταξη. Από την άλλη, τόσο ο κινητήρας, όσο και η μετάδοση της κίνησης στο νέο 500 είναι μπροστά, κοινώς «όλα εμπρός», σε αντίθεση με το «όλα πίσω» του αρχικού 500. Επίσης, οι διαστάσεις του νέου Fiat 500 έχουν αυξηθεί σημαντικά ως προς τον κλασικό πρόγονό του, για λόγους παθητικής ασφάλειας και ευρυχωρίας. Το μοντέλο κέρδισε τον τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς για το 2008.
     Η πρώτη επίσημη ανακοίνωση για το νέο 500 ήρθε στις 5 Μαΐου 2006, όταν η Fiat ανακοίνωσε ότι η παρουσίαση του αυτοκινήτου θα ήταν οριστική εντός 500 ημερών, αριθμός σημαδιακός, καθώς συνέπιπτε με το όνομα του μοντέλου.Το πιο σημαδιακό γεγονός πάντως, ήταν ότι η Fiat παρουσίασε το εντελώς νέο 500 στις 4 Ιουλίου 2007, ακριβώς 50 χρόνια μετά την παρουσίαση του πρώτου Fiat 500, που είχε λάβει χώρα στις 4 Ιουλίου 1957. Η τελετή παρουσίασης του νέου 500 ήταν φαντασμαγορική, με 250.000 άτομα να την παρακολουθούν - ήταν το μεγαλύτερο σόου για λανσάρισμα αυτοκινήτου την τελευταία δεκαετία και προανήγγειλε την εμπορική πορεία του νέου 500.
      Κατά το λανσάρισμα, το Fiat Nuova 500 προσφερόταν με τρία μηχανικά σύνολα: δύο βενζινοκινητήρες 1.2 cm³ και 1.4 cm³, και έναν 1.3 cm³ JTD Multijet. Όλοι οι κινητήρες πληρούσαν εξ' αρχής τις ιδιαίτερα αυστηρές προδιαγραφές καυσαερίων Euro 5, πριν ακόμα τεθούν υποχρεωτικά σε ισχύ από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
     Η ιστορική ειρωνεία ήταν ότι παρά το όνομα του μοντέλου και σε αντίθεση με τον κλασικό του πρόγονο, ο μικρότερος κυβισμός του νέου Fiat 500 ήταν 1.2 cm³, νούμερο κατά πολύ μεγαλύτερο από τον κυβισμό του Fiat 500 του 1957. Tον Μάρτιο του 2010, ωστόσο, παρουσιάστηκε ένας ακόμα βενζινοκινητήρας, ακόμα μικρότερου κυβισμού, μόλις 875 cm³, αλλά με turbo. Πρόκειται για τον 0.9 L TwinAir, ο οποίος μάλιστα είναι 2-κύλινδρος σε σειρά, με αποτέλεσμα την εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου