Τρίτη 13 Μαρτίου 2012

Fiat 127

    Το Fiat 127 λανσαρίστηκε τον Απρίλιο του 1971, αρχικά μόνο ως 2πορτο fastback, ενώ το 1972 προστέθηκε ένα 3πορτο hatchback, με πανομοιότυπο αμάξωμα, αλλά με πίσω 3η πόρτα. Έγινε έτσι το πρώτο αυτοκίνητο πόλης της Fiat με 3πορτη hatchback διάταξη.
Ταυτόχρονα, το 127 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο πόλης της Fiat με τον κινητήρα μπροστά και την κίνηση να μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς, εισάγοντας έτσι τη διάταξη «όλα εμπρός» στα μικρότερα μοντέλα της Fiat. Επιπλέον, ο 4-κύλινδρος σε σειρά κινητήρας του, 903 cm³, είχε τοποθετηθεί κατά τον εγκάρσιο άξονα και με κλίση προς τα εμπρός, για καλύτερη κατανομή βάρους, σε συνδυασμό και με την τοποθέτηση του κιβωτίου ταχυτήτων στην άκρη του κινητήρα.
   Όλες αυτές οι μηχανικές σχεδιαστικές ιδέες είχαν δοκιμαστεί προηγούμένως στα ομόσταυλα Autobianchi Primula και Autobianchi A112. Σε μοντέλο της Fiat, η διάταξη «όλα εμπρός» και η εγκάρσια τοποθέτηση είχαν πρωτοεισαχθεί στο μικρομεσαίο Fiat 128 του 1969.Το αξιόπιστο μηχανικό σύνολο του 127 είχε προέλθει επίσης από την Autobianchi, καθώς και παλαιότερες γενιές μοντέλων Fiat, με διαφορετικές εκδοχές κυβισμού. Επίσης, το 127 έφερε μία μοναδική για αυτοκίνητο πόλης ανάρτηση στον πίσω άξονα, με εγκάρσια ημι-ελλειπτικά ελατήρια.
     Από την πρώτη στιγμή, το μοντέλο απέσπασε θετικά σχόλια από τον Τύπο αυτοκινήτου και το κοινό για τους εσωτερικούς χώρους, την πολύ καλή οδική συμπεριφορά και την οικονομία καυσίμου - αποτέλεσμα του χαμηλού βάρους. Μάλιστα το 127 κέρδισε τον τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς για το 1972 και έγινε το τρίτο νικητήριο μοντέλο της Fiat σε 6 έτη. Σημειωτέον ότι τον ίδιο τίτλο κέρδισε και ο διάδοχός του, το Fiat Uno, όπως επίσης και ο διάδοχος του Uno, το Fiat Punto 1-ης γενιάς.
    Η απήχηση του 127 παρέμεινε διαχρονική, καθώς στη δεκαετία του 1970 ήταν από τα κορυφαία σε πωλήσεις αυτοκίνητα στα κράτη της Δυτικής Ευρώπης και της Νότιας Ευρώπης, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα. Τον Ιούνιο του 1974, παρήχθη το εκατομμυριοστό Fiat 127,σε μόλις 3 έτη από το λανσάρισμα, κάτι άκρως εντυπωσιακό αν αναλογιστεί κανείς ότι το εξαιρετικά επιτυχές παλαιότερο Fiat 600 χρειάστηκε 7 έτη για να φτάσει αυτό το νούμερο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου