Τρίτη 31 Ιουλίου 2012

Daihatsu Copen

Η πρώτη ματιά λέει πολλά για τη συνέχεια που έπεται με το μικρό Daihatsu. Παιχνιδιάρικο και τολμηρό, δεν θυμίζει τα αδελφάκια της υπόλοιπης γκάμας, ενώ σε προκαλεί να μπεις μέσα να δεις αν σου ταιριάζει και πώς θα είναι η αίσθηση με τόσο χαμηλή θέση οδήγησης. Η έκπληξη συνεχίζει να φαίνεται στο πρόσωπό σου και δεν μετατρέπεται σε δυσαρέσκεια από τη στιγμή που δεν ξεπερνάς κατά πολύ το 1,90 σε ύψος. Απέχεις μόλις 10,5 πόντους από την άσφαλτο και αυτό σε κάνει να θες να προχωρήσεις τη σχέση σου με το Copen στο επόμενο βήμα. Πριν βάλεις μπροστά, όμως, συνειδητοποιείς ότι κάτι σου θυμίζει το ταμπλό και γενικά ο διάκοσμος. Είναι απλός, λιτός και όμοιος με αυτόν του Mazda MX-5 του 1998, που είχε παρόμοιο χαρακτήρα με το σημερινό Copen. Αν είσαι τύπος που του αρέσει να τραβά τα βλέμματα, από τα πρώτα χαρίσματα που θα παρατηρήσεις μόλις μπεις στο ιαπωνικό μικρό είναι ότι η μεταλλική οροφή αναδιπλώνεται σε 19'', αφού βέβαια πρώτα σταματήσεις στην άκρη, απελευθερώσεις τα άγκιστρα πάνω από τις κολόνες και τραβήξεις το χειρόφρενο. Η απήχηση που έχεις στους γύρω με το Copen είναι αρκετή πολλές φορές για να σε κάνει να ξεχάσεις το στριμωξίδι και τη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, που διαβάζει κάθε λεπτομέρεια της ασφάλτου. Αυτό είναι και το τίμημα για τις μηδενικές κλίσεις του αμαξώματος και την «καρτίστικη» συμπεριφορά στις στροφές, αφού το μικρό Daihatsu είναι πιο διασκεδαστικό από άλλα ακριβότερα και πιο φημισμένα roadster. Οι 87 ίπποι ακούγονται λίγοι, όμως στην πράξη τα καταφέρνουν περίφημα με το μικρό βάρος, και κινούν με σβελτάδα το Copen, που χρειάζεται 11'' για τα 0-100 χλμ./ώρα. 
Δεν είναι κακή ιδέα να έχεις ένα Copen στο γκαράζ, να βγαίνεις μία στο τόσο για να ξεδώσεις -χωρίς να πληρώνεις μία περιουσία σε τέλη και βενζίνη κάθε χρόνο- και να έχεις ένα άλλο αυτοκίνητο για καθημερινή χρήση, για να κάνεις τη δουλειά σου. Πολλά δεν είναι όμως 16 χιλιάρικα που απαιτούνται για να κάνεις το κέφι σου μία στο τόσο; Για άλλους ναι, για άλλους ίσως και όχι. Το σίγουρο είναι ότι η περιορισμένη προτίμηση στο -άγνωστο σε πολλούς Copen- αδικεί την προσπάθεια των Ιαπώνων.

Alfa Romeo Brera

Είναι δύσκολο να αρχίσεις να περιγράφεις μια ντίβα. Δεν μπορείς να σταθείς στα χρόνια της, γιατί ακόμη και αν έχουν περάσει της προσδίδουν γοητεία. Είναι απαιτητική, αλλά ξέρει καλά πώς να σου ανταποδίδει με ένα νάζι κάθε θυσία που έχεις κάνει προηγουμένως, και δεν μπορείς να τη συγκρίνεις με καμία άλλη, γιατί σου παίρνει τα μυαλά και κάθε ίχνος λογικής. Κάπως έτσι φαντάζει και η Alfa Romeo Brera στα μάτια των Alfisti -και όχι μόνο-, που τη γλυκοκοιτάζουν εδώ και καιρό έχοντας τους ίδιους δισταγμούς που θα είχε κανείς απέναντι και σε μία απόμακρη κυρία. 
Το σήμα κατατεθέν στη φινετσάτη εμφάνιση της Brera είναι το τολμηρό πίσω μέρος με τις τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης. Παρόλα αυτά δεν γίνεται να μην παρατηρήσεις τις εντυπωσιακές 19άρες ζάντες με τους μεγάλους παράκεντρους κύκλους, που δίνουν επιπλέον σπορτίφ χαρακτήρα στο ιταλικό κουπέ. Από μπροστά η φιγούρα είναι κάπως πιο γνώριμη, από την GT και την 159, αλλά ταιριάζει απόλυτα και στο καλούπι της Brera, αφού δύσκολα θα βρεθεί κάποιος που θα άλλαζε αυτό που βλέπει. 
Πρόσφατα, ο ιταλικός όμιλος δημιούργησε ένα μηχανικό σύνολο που ταιριάζει γάντι στη λογική που έχουν τα σπορ μοντέλα, όπως η Brera. Ο τουρμπάτος κινητήρας των 1.750 κ.εκ. αποδίδει 200 ίππους και περισσότερα από 32 χλγμ. ροπής, φιγουράροντας ως πιο δελεαστική επιλογή σε σχέση με τον ατμοσφαιρικό 2.2 JTS. Για την ακρίβεια, είναι ισχυρότερη, πιο γρήγορη και στοιχίζει 5.600 € λιγότερο, ενώ έχει και χαμηλότερο κόστος συντήρησης χάρη στα φθηνότερα τέλη κυκλοφορίας.
Με την πίεση υπερπλήρωσης να φθάνει μέχρι και τα 1,4 bar, η... ντίβα «λυσσάει» μετά τις 2.500 σ.α.λ. και είναι έτοιμη να ξεχυθεί στον ανοιχτό δρόμο. Για του λόγο το αληθές χρειάζεται 8,8'' για τα 0-100 χλμ./ώρα, αριθμός που θα ήταν μικρότερος (όπως και η κατανάλωση καυσίμου) αν το βάρος της δεν άγγιζε τα 1.591 κιλά. Στις στροφές η Brera είναι εξίσου απολαυστική, καθώς περνά με ακρίβεια, χωρίς το αμάξωμα να παίρνει -μεγάλες- κλίσεις, ενώ στις υψηλές ταχύτητες παρουσιάζει εντυπωσιακή σταθερότητα. Στο όριο έχει λογική τάση προς υποστροφή, όμως χάρη στο άμεσο και ακριβές τιμόνι έχεις τον απόλυτο έλεγχο ακόμη και αν το παρακάνεις λιγάκι. 
Από πλευράς χώρων, τώρα, μην ψάχνετε και πολλά. Αν η παρέα -πάνω από δύο- αποτελείται από ψηλά κορμιά, μάλλον θα έρθουν με άλλον τρόπο στον προορισμό σας. Αν πάλι σας αρέσουν τα μικροκαμωμένα... κορίτσια, η Brera προσφέρεται να τα μεταφέρει μέχρι το σπίτι, έστω και με λίγο στριμωξίδι. Βλέπετε, ο ρόλος της Brera στις κατακτήσεις σας είναι μεγάλος και αυτή είναι μια καλή εξήγηση για τα 35 χιλιάρικα που θα έχετε ξοδέψει για την έκδοση 1.75 ΤBi.

Peugeot RCZ

Το γεγονός και μόνο πως το RCZ καταφέρνει να τοποθετείται απέναντι στο κατά πολύ ακριβότερο Audi TT αποτελεί επιτυχία για τους ανθρώπους της Peugeot. Άλλωστε, μοιάζει να μην του λείπει κάτι ουσιαστικό, καθώς διαθέτει όλα τα απαραίτητα συστατικά. Έχουμε και λέμε: έχει μπόλικο στυλ, κομψή εμφάνιση, πικάντικη γεύση και, το κυριότερο, αυτό το «πιάτο» το απολαμβάνεις πληρώνοντας τιμές δυτικών προαστίων (δίχως παρεξήγηση). Μιλώ πάντα σε σχέση με τον κατά πολλούς άμεσο ανταγωνιστή του, το TT, από το οποίο το RCZ απέχει καμιά δεκαριά χιλιάρικα. 
Ένα τέτοιο σχήμα αποκλείεται να μην υποστηρίζεται από δυνατούς τούρμπο κινητήρες. Και τι τούρμπο, έναν από τους καλύτερους της πιάτσας, που σε κερδίζει με τη γραμμική και σχετικά οικονομική λειτουργία του. Αυτός δεν είναι άλλος από τον 1.600άρη τετρακύλινδρο σε συνεργασία με την BMW, που αποδίδει 156 ίππους και 24,5 χλγμ. ροπής από τις 1.400 σ.α.λ. Ροπάτος από τις χαμηλές στροφές, εμφανίζεται ψυχωμένος και στις υψηλές, παρόλο που από ένα σημείο και έπειτα αναζητάς το κάτι παραπάνω (γι' αυτό δεν υπάρχει η έκδοση με τους 200 ίππους;). Προφανώς τον επιβαρύνει το απόβαρο των 1.350 κιλών. 
Πώς στρίβει; Όπως θα έπρεπε να στρίβει ένα Peugeot με σπορ ψυχή, χωρίς βέβαια να θυμίζει 206 RC ή ακόμη παλιότερα «ραλί». Τα καλά νέα πάντως ξεκινούν από την πλήρη απενεργοποίηση των ηλεκτρονικών, που ακόμη και στη θέση «on» η λειτουργία τους είναι αρκετά διακριτική. Ευχάριστη έκπληξη αποτελεί το ναζιάρικο στήσιμο, που σου επιτρέπει να παίξεις με το ζύγισμα του αυτοκινήτου και να το πλασάρεις όπως θες (προσοχή στους αδαείς). Νευρικό; Δεν θα το 'λεγα. Ίσως όσο πρέπει για να του αποδώσεις τον όρο του σπορ. Το τιμόνι έχει πολύ καλή ακρίβεια, ο επιλογέας έχει την κλασική χαλαρή «γαλλική» αίσθηση, ενώ η ρύθμιση της ανάρτησης δεν επισκιάζει σημαντικά τον τομέα της άνεσης. 
Σε κάποια άλλη οικονομική περίοδο το RCZ ίσως και να έσπαγε τα ταμεία. Αρέσει και πολύ μάλιστα. Αρκεί να βλέπατε πόσοι γυρίζουν τα κεφάλια τους για να το περιεργαστούν. Αρκεί όμως μόνο αυτό; Τα 29.880 € που μας ζητά η Peugeot δεν είναι λίγα, αλλά ακούγονται λογικά για όσα προσφέρει ένα πανέμορφο κουπέ με σπορ διαθέσεις. Για όσους διαθέτουν κάτι παραπάνω σε χρήματα και τους ελκύει περισσότερο το RCZ από το VW Scirocco των 160 ίππων (που διαθέτει όμως μεγαλύτερους χώρους), η γαλλική πρόταση μοιάζει δελεαστική. Μάλιστα, η έκδοση της δοκιμής μας είναι και η πιο λογική επιλογή, αφού η μεγαλύτερη με τους 200 ίππους μπαίνει στα χωράφια του Audi TT, όπου η διαφορά είναι αισθητή (και δεν αναφέρομαι στην τιμή…).

Nissan Juke

Σε μία δύσκολη εποχή για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, το μπάτζετ για νέες προτάσεις και για αμφιλεγόμενα projects δεν είναι και το μεγαλύτερο δυνατό. Πού καιρός για να πάρουν μεγάλα ρίσκα, ειδικά από τη στιγμή που πρέπει πρώτα να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητά τους και μετά όλα τα υπόλοιπα. Αυτό δεν ισχύει και τόσο στην περίπτωση της Nissan, καθώς την τελευταία φορά που πήρε ένα μεγάλο ρίσκο ήταν πριν από σχεδόν μία τετραετία, όταν έβαλε μπροστά την παραγωγή του Qashqai, και το αποτέλεσμα ξεπέρασε κάθε προσδοκία. 
Πώς λοιπόν η ιαπωνική εταιρία να μη γλυκαθεί και να μην τολμήσει εκ νέου κάτι διαφορετικό υπό τις καθοδηγήσεις του Carlos Goshn; Κάτι πολύ πιο extreme (βλέπε Renault, εδώ "κολλάει" ο πρόεδρος Goshn), που να προκαλέσει με την πρώτη ματιά και να βάλει φιτιλιές ακόμη και σε αυτόν που ήταν έτοιμος να ξοδέψει το υστέρημα του για να αποκτήσει ένα σουπερμίνι;
Το Nissan Juke, όπως δεν μπήκε σε καλούπια κατά τη σχεδίαση του έτσι δεν μπορεί να καταταχθεί και σε καμία από τις γνωστές κατηγορίες. Ξεπερνά μόλις τα 4,1 μέτρα σε μήκος (15 εκατοστά μακρύτερο από ένα Ford Fiesta) και απέχει 18 εκατοστά από το έδαφος, κάνοντας την ανάβαση σε πεζοδρόμια εύκολη υπόθεση. Αυτό που δεν είναι και τόσο εύκολο είναι να το περιγράψεις με δυο κουβέντες σε ένα φίλο σου που σε ρωτάει πώς περίπου είναι. 
Επιθετικό θα το έλεγες σίγουρα, έως και «διαβολικό» μη σου πω. Υπερβολικό αλλά όμορφο, με πολλές δόσεις από τα μεγάλα ξαδέλφια της Infiniti και κατιτίς από 370Ζ στο πίσω μέρος. Τα λεπτά και μακρόστενα φωτιστικά σώματα το κάνουν να μοιάζει με γιγάντιο κουνούπι, που αντί όμως να σε τσιμπήσει θες να το τσιμπήσεις εσύ, ή καλύτερα να το πάρεις στο γκαράζ σου. Πού να βγάλεις άκρη με τέτοιο design; Το βέβαιο είναι ότι αρέσει σε πολύ κόσμο, που το κοιτάζει πρώτα με απορία και μετά με συμπάθεια.
Εφετζίδικα ή όχι, αυτά αρέσουν στους περισσότερους και σίγουρα δεν έβλαψαν κανέναν. Στα πιο ουσιώδη ζητήματα, όπως είναι οι χώροι που προσφέρει το Juke, δεν περιμένει κανείς -λόγω διαστάσεων- να φτάνουν το επίπεδο του Qashqai, ανοίγοντας όμως το χώρο αποσκευών περνάς μια πρώτη απογοήτευση. Βλέπετε, λόγω της τιμή πώλησης (από 16.980 €), δεν είναι δύσκολο να φανταστείς το ιαπωνικό μοντέλο σαν το επόμενό σου αυτοκίνητο, γι' αυτό και τα 251 λίτρα του πορτμπαγκάζ (207 λίτρα στην τετρακίνητη έκδοση) δεν είναι αρκετά για έναν οικογενειάρχη. Πάντως, οι μπροστά και πίσω επιβάτες κάπως θα βολευτούν, καθώς υπάρχει αρκετός χώρος για τα πόδια και τα κεφάλια τους, και μόνο στην περίπτωση που έρθει και πέμπτος στην παρέα θα χρειαστεί να γίνουν λίγες παραχωρήσεις. 
Η πιο εμπορική έκδοση του Juke πιθανότατα θα είναι αυτή της δοκιμής μας, η δικίνητη, με ατμοσφαιρικό κινητήρα χωρητικότητας 1.600 κ.εκ. και απόδοση 117 ίππους. Με ορισμένες τροποποιήσεις, όπως ο διπλός μεταβλητός χρονισμός των εκκεντροφόρων, τα νέα έμβολα και οι επανασχεδιασμένες κεφαλές, είναι ο γνωστός κινητήρας από το Qashqai, ο οποίος καταφέρνει να κινήσει με άνεση, ακόμη και σε σπορ ρυθμούς, τα 1.200 κιλά του αμαξώματος. Ο επιλογέας είναι σίγουρα καλύτερος σε αίσθηση από αυτόν του μεγαλύτερου αδελφού του, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπολείπεται σε ακρίβεια. 
Αυτό δεν ισχύει και με το τιμόνι, που κόβει αρκετά όταν κινείσαι μέσα στην πόλη, κάνοντας εύκολη την αστική μετακίνηση αλλά και το παρκάρισμα. Στην επιλογή Sport το τιμόνι γίνεται βαρύτερο και η απόκριση στο γκάζι πιο άμεση, ενώ η κατανάλωση καυσίμου αγγίζει τα 10 λίτρα/100 χλμ. Με το πάτημα όμως του Eco, και στην περίπτωση που επιτευχθεί το σκορ που θέτει η ένδειξη, το οικονομόμετρο μπορεί να πέσει και κάτω από τα 8,5 λίτρα/100 χλμ.

BMW 3 Series

Πριν από λίγο καιρό η BMW έδωσε στη δημοσιότητα όλες τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με τη νέα Σειρά 3, γνωστοποιώντας μας την αύξηση των διαστάσεων, τη μεγαλύτερη ποικιλία σε εκδόσεις κινητήρων αλλά και την ομοιότητα με τη μεγαλύτερη Σειρά 5. Το μεσαίο σεντάν της γερμανικής εταιρείας είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά με τιμή πώλησης που ξεκινά μόλις κάτω από 32.000 € με απόσυρση (συγκεκριμένα 31.977 €) και 34.650 € χωρίς απόσυρση. Το ποσό αυτό αφορά την πετρελαιοκίνητη 316d, καθώς οι μικρές εκδόσεις βενζίνης θα κάνουν την εμφάνισή τους στη χώρα μας προς το τέλος του έτους. 
Η 316d αποδίδει 116 ίππους και η 318d αγγίζει τους 143 ίππους, ενώ η 320d φθάνει τους 184 ίππους (η 320d Efficient Dynamics αποδίδει 163 ίππους). Στις εκδόσεις βενζίνης για την ώρα η βάση αποτελείται από την 320i που αποδίδει 184 ίππους και από την έκδοση 328i (επίσης με δίλιτρο κινητήρα) με 245 ίππους. Τέλος, η 335i εφοδιάζεται με κινητήρα χωρητικότητας 3 λίτρων και η ισχύς της είναι 335 ίπποι. Ο αγοραστής μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή σε 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο.

Τρίτη 24 Ιουλίου 2012

Porsche Boxter

Η νέα Porsche Boxter ξεκινά την πορεία της και στην ελληνική αγορά, σε μία περίοδο που δεν είναι η κατάλληλη για να εκτοξεύσει τις πωλήσεις της, δεν θα εμποδίσει όμως και αρκετούς φίλους του γερμανικού roadster που μετά χαράς θα βάλουν το χέρι στην τσέπη για να το αποκτήσουν. H νέα Boxter με εξακύλινδρο κινητήρα άμεσου ψεκασμού χωρητικότητας 2,7 λίτρων (βασική έκδοση) αποδίδει 265 ίππους και συνεργάζεται είτε με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, είτε με αυτόματο PDK 7 σχέσεων, ενώ η τιμή πώλησής της ξεκινά από 86.000 €.  
Η πιο ισχυρή Boxter S εφοδιάζεται με -επίσης ατμοσφαιρικό- κινητήρα χωρητικότητας 3,4 λίτρων με απόδοση 315 ίππους και επιλογή ανάμεσα στα δύο κιβώτια ταχυτήτων που προαναφέραμε και για την απλή Boxter. To γερμανικό μοντέλο, που είναι πιο δυναμικό στη νέα του γενιά, με εμφανείς επιρροές από την 911 και την Carrera GT, στην πιο ισχυρή του έκδοση ξεκινά από 104.100 €.

Volvo S60

Το σύγχρονο ντιζάιν, που αποτινάσσει τον συντηρητικό μανδύα του παρελθόντος, οι καλοί χώροι, τα «ταξιδιάρικα» οδικά χαρακτηριστικά, οι υπερτροφοδοτούμενες επιδόσεις και η δελεαστική τιμή πώλησης με τον πλούσιο τεχνολογικό εξοπλισμό ανάγουν το νέο Volvo  S60 σε μία από τις σοφότερες επιλογές στην κατηγορία των premium οικογενειακών.
Κακά τα ψέματα, δεν είναι λίγοι αυτοί που μετά πορτοφόλι τους βάζουν ως δεύτερο κριτήριο το φαίνεσθαι. Κάπου εδώ κρύβεται εν μέρει το μυστικό της επιτυχίας του νέου S60, που πέρα από την καλή τιμή πώλησης δελεάζει με τη δυναμική σχεδίαση του εμπρός μέρους, αλλά και του πίσω, που σβήνει δημιουργώντας κουπέ ψευδαίσθηση. 
Στο νέο S60 όλοι οι επιβάτες θα βολευτούν με άνεση, απολαμβάνοντας ένα εντυπωσιακά ήσυχο περιβάλλον, ενώ αν σώνει και καλά πρέπει να βρούμε κάτι το μεμπτό αυτό ίσως είναι τα 380 λίτρα του χώρου αποσκευών, που ως τιμή μπορεί να ακούγονται λίγα αλλά στην πραγματικότητα αποδεικνύονται αρκετά πρακτικά. 
Το νέο S60 δεν είναι δυναμικό μόνο σε εμφάνιση αλλά και στο δρόμο. Βελτιωμένο σε όλους τους τομείς, το στήσιμό του εστιάζει περισσότερο στην άνεση, δίχως όμως να στερείται επιδόσεων. Γι' αυτό φροντίζει ο δίλιτρος τούρμπο, που αποδίδει 203 ίππους και προσφέρει κάτι παραπάνω από ικανοποιητικές επιδόσεις. Παράλληλα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρεις ρυθμίσεις της ανάρτησης (Comfort, Sport, Advanced), πιέζοντας έναν από τους τρεις διακόπτες στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Τη μετάδοση στους εμπρός τροχούς φροντίζει το μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, με τον επιλογέα να είναι ακριβής και με πολύ καλή αίσθηση (προαιρετικά υπάρχει και το διπλοσύμπλεκτο Powershift). 

Seat Leon

Στο Παρίσι (τον Σεπτέμβριο) θα πραγματοποιήσει την πρώτη του επίσημη εμφάνιση στο κοινό το νέο Seat Leon ενώ μερικούς μήνες αργότερα θα ακολουθήσει το λανσάρισμά του και στην ευρωπαϊκή αγορά. Οι πρώτες εντυπώσεις δείχνουν ένα δυναμικό αμάξωμα με περισσότερες γωνίες με κύριο χαρακτηριστικό τη δυναμική σχεδίαση και τα πολύγωνα φωτιστικά σώματα.  
Το αμάξωμα φτάνει σε μήκος τα 4,26 μέτρα και παρόλο που είναι κοντύτερο κατά 6 εκ. το νέο Leon υπόσχεται μεγαλύτερους χώρους χάρη στο αυξημένο κατά 5 εκ. μεταξόνιο. Εις τα ενδότερα το ταμπλό θυμίζει σε αρκετά σημεία το συγγενές Audi A3 ενώ την προσοχή τραβά και το νέο λογότυπο της εταιρίας.  
Η σειρά των κινητήρων θα περιλαμβάνει τις γνωστές TSI (1.2 με 85 και 105 ίππους, 1.4 με 120, 1.80 με 180 ίππους) και TDI (1.6 με 90, 2.0 με 184 ίππους) προτάσεις του ομίλου που ανάλογα με την έκδοση θα συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή προαιρετικά αυτόματο διπλού συμπλέκτη. Περισσότερα θα γίνουν γνωστά με την παρουσίαση της 3ης γενιάς του νέου Leon.

Hyundai i40

Μπορεί η Βαρκελώνη να μη φημίζεται για τις… καυτές της αποκαλύψεις και τις δημοφιλείς εκθέσεις αυτοκινήτου της, όμως η Hyundai αποφάσισε να παρουσιάσει στο κοινό της όμορφης ισπανικής πόλης για πρώτη φορά τη σεντάν έκδοση του i40. To κορεατικό μοντέλο είχε κάνει την εμφάνισή του προηγουμένως για πρώτη φορά το Μάρτιο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης με τη wagon μορφή του, ενώ τώρα έφθασε η στιγμή για να αποκαλυφθεί και το τετράθυρο οικογενειακό με τη νέα σχεδιαστική γλώσσα που είδαμε και στο ix35 να είναι κάτι παραπάνω από εμφανής. Το μήκος του φθάνει τα 4,74 μέτρα, προσεγγίζοντας τις διαστάσεις ενός Ford Mondeo, το οποίο είναι μακρύτερο κατά 10 εκατοστά.  
Ο χώρος αποσκευών ξεπερνά τα 500 λίτρα σε χωρητικότητα (503 για την ακρίβεια), αριθμός που είναι αρκετά ανταγωνιστικός, ενώ και στα πίσω καθίσματα οι Κορεάτες θεωρούν πως προσφέρουν τη μεγαλύτερη ευρυχωρία στην κατηγορία. Για την ώρα η Hyundai δηλώνει πως θα εφοδιάζει το i40 με δίλιτρο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού με απόδοση 177 ίππους και έναν πετρελαιοκινητήρα σε δύο εκδοχές, που αποδίδει 115 και 136 ίππους. Το οικογενειακό μοντέλο αναμένεται να κυκλοφορήσει στους δρόμους το ερχόμενο φθινόπωρο, με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και αρκετές τεχνολογικές επιλογές, όπως το lane change, το smart parking και το σύστημα bluetooth.

Σε δημοπρασία το αυτοκίνητο του Al Capone

«Όταν πουλάω οινοπνευματώδη, αυτό λέγεται λαθρεμπόριο. Όταν οι προστάτες τα σερβίρουν στο “Lake Shore Drive”, λέγεται φιλοξενία»: ήταν η κοσμοθεωρία του Ιταλού Αλφόνσο Καπόνε που μετέτρεψε την παρανομία σε... επιχείρηση αφήνοντας το όνομά του στη συνείδηση όλων ως συνώνυμο της μαφίας και του κακού! 
Το αυτοκίνητο του πιο διαβόητου γκάνγκστερ της σύγχρονης ιστορίας, θα βγάλει σε δημοπρασία ο οίκος RM Auctions, στα τέλη του μήνα. Πρόκειται για την Cadillac V8 Al Capone Town Sedan του 1928, η οποία είχε σχεδιαστεί ειδικά για τον διάσημο κακοποιό.  
Το αυτοκίνητο παρότι έχουν περάσει τόσες δεκαετίες, είναι σε εκπληκτική κατάσταση. Τροφοδοτείται από ένα V8 5.6 λίτρων κινητήρα, απόδοσης 90 ίππων, είναι σε πράσινο χρώμα και φέρει βελούδινες επενδύσεις. Ο οίκος ευελπιστεί να πουλήσει το αυτοκίνητο περίπου στα 500.000 δολάρια.

Κυριακή 22 Ιουλίου 2012

Renault Koleos Facelift

Στην ελληνική αγορά δεν έχει λάβει μέχρι στιγμής την ανταπόκριση που θα ήθελαν οι άνθρωποι της Renault, όμως αυτό δεν σημαίνει πως στη γαλλική εταιρεία έμειναν με σταυρωμένα τα χέρια. Ασχολήθηκαν με την περίπτωση του... αδικημένου SUV και προχώρησαν σε μία ανανέωση κομψότητας, αλλάζοντας την όψη του Koleos στο εμπρός μέρος με τη χαρακτηριστική γρίλια και τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED.
Αλλαγή είχαμε και στο σχήμα των καθρεφτών, ενώ και ένας νέος χρωματισμός σε παραλλαγή του πορτοκαλιού χρώματος (Cayenne Orange) θα αναλάβει να δώσει λίγη επιπλέον αίγλη στο γαλλικό μοντέλο. Οι κινητήρες που θα εφοδιάζουν το... φρεσκαρισμένο Koleos αποτελούνται από δύο diesel απόδοσης 150 και 170 ίππων, αλλά και έναν βενζινοκινητήρα με 170 ίππους. Το γαλλικό SUV θα διατεθεί τους επόμενους μήνες τόσο σε δικίνητες όσο και σε τετρακίνητες εκδόσεις. Στην χώρα μας, ωστόσο, προσφέρεται μόνο κατόπιν παραγγελίας.

Subaru XV

Μπορεί οι δύο χαρακτήρες «XV» να μη σας λένε και πολλά όσον αφορά το νέο μοντέλο παραγωγής της Subaru, στην ιαπωνική εταιρεία όμως ποντάρουν αρκετά στο νέο μικρό crossover, που είχε απασχολήσει τα διεθνή μέσα όταν ήταν ακόμη σε πρωτότυπη μορφή. Το XV θα εφοδιάζεται με boxer βενζινοκινητήρες χωρητικότητας 1.600 και 2.000 κ.εκ., καθώς και αργότερα με έναν ισχυρότερο turbodiesel, ενώ τη μετάδοση στους τέσσερις τροχούς (συμμετρική τετρακίνηση) αναλαμβάνει το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT.  
To ιαπωνικό crossover φτάνει σε μήκος τα 4,45 μέτρα (3,5 εκατοστά μακρύτερο από το 5θυρο Impreza, στο οποίο βασίζεται) και η απόστασή του από το έδαφος φτάνει τα 22 εκατοστά, γεγονός που θέτει τις βάσεις για τις εκτός δρόμου ικανότητές του. Το XV πραγματοποίησε το ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης και δεν θα αργήσει να κάνει την εμφάνισή του και στις αγορές του κόσμου.

Bridgstone No Air Tyre

Η Bridgestone Corporation ανακοίνωσε ότι εξέλιξε ένα ελαστικό χωρίς αέρα, το οποίο στο μέλλον θα μπορούσε να αποδειχθεί μία βιώσιμη και φιλικότερη προς το περιβάλλον εναλλακτική πρόταση σε σχέση με τα κλασικά ελαστικά.
Το όραμα της Bridgestone σε σχέση με το περιβάλλον υποστηρίζει τον Στόχο της Εταιρίας να συμμετάσχει ενεργά στη δημιουργία μίας περισσότερο βιώσιμης κοινωνίας, με ιδιαίτερη έμφαση σε τρεις τομείς -την ενίσχυση της οικολογίας, τη διατήρηση των πηγών ενέργειας και τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Στα πλαίσια αυτού του Οράματος, η Bridgestone εργάζεται πάνω σε διάφορα σχέδια, όπως το ελαστικό χωρίς αέρα, το οποίο εν τέλει θα συμβάλλει σε ένα υγιέστερο περιβάλλον, όχι μόνο επί του παρόντος αλλά και για τις μελλοντικές γενιές. 
Τα ελαστικά χωρίς αέρα έχουν λιγότερες επιπτώσεις στο περιβάλλον σε σχέση με τα κλασικά ελαστικά αλλά μέχρι τώρα αντίστοιχες ιδέες ελαστικών αποδείχθηκαν πολύπλοκες για μαζική παραγωγή.
Χάρη στη μοναδική κατασκευή των ακτινών, που εκτείνονται κατά μήκος των εσωτερικών πλευρών των ελαστικών και υποστηρίζουν το βάρος του οχήματος, δεν υπάρχει καμία ανάγκη να συμπληρώνετε τακτικά τον αέρα των ελαστικών, γεγονός που σημαίνει ότι τα ελαστικά απαιτούν λιγότερη συντήρηση. 
Παράλληλα, εξαλείφεται η ανησυχία για κλαταρίσματα. Επιπλέον, η κατασκευή της ακτίνας εντός του ελαστικού αποτελείται από επαναχρησιμοποιήσιμη, θερμοπλαστική ρητίνη* και κατά μήκος της γόμας στο τμήμα του πέλματος, τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι 100% ανακυκλώσιμα. Ως αποτέλεσμα, τα ελαστικά θέτουν νέα πρότυπα στους τομείς του περιβάλλοντος, της ασφάλειας και της αναπαυτικότητας. Η Bridgestone επιδιώκει την τεχνολογική εξέλιξη με στόχο την επίτευξη μίας αυτό - ανανεώσιμης διαδικασίας, η οποία θα δρα προληπτικά, μεγιστοποιώντας την κυκλική χρήση των πηγών από φθαρμένα ελαστικά σε νέα ελαστικά καθώς και τη χρήση ανακυκλώσιμων πηγών.

Σάββατο 21 Ιουλίου 2012

Ford Mondeo

               Ένα πολύ σημαντικό μοντέλο παρουσίασε στη Ντιτρόιτ η Ford. Πρόκειται για το Fusion, το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες θα δούμε αργότερα και στην Ευρώπη με την ονομασία Mondeo. Συνολικά πρόκειται για ένα πολύ ενδιαφέρον σχεδιαστικά μοντέλο το οποίο βασίζεται σχεδιαστικά στο πρωτότυπο Evos που μας έδειξε πριν από λίγο καιρό η Ford. Χωρίς να χάνει το οικογενειακό του προφίλ, το νέο Fusion ή Mondeo εμπνέει αρκετό δυναμισμό.
           Σε τεχνικό επίπεδο, στις παγκόσμιες αγορές το νέο οικογενειακό μοντέλο της θα το δούμε με 3 διαφορετικές τεχνολογίας, μία απλά με κινητήρα βενζίνης, μια με υβριδικό σύστημα και plug-in με εφαρμογή για φόρτιση μπαταριών και σε μπρίζα. Οι απλές βενζινοκίνητες εκδόσεις θα φέρουν κινητήρες EcoBoost στα 1,6 και 2,0 λίτρα με ιπποδυνάμεις που στην κορυφή θα φτάνουν ακόμα και τα 240 άλογα. Η υβριδική έκδοση θα φέρει ατμοσφαιρικό μοτέρ βενζίνης 2,0 λίτρων και έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα και εκτεταμένη συνολική αυτονομία. 
             Ωστόσο η Ford ανακοίνωσε επίσημα την ελαφρά καθυστέρηση στο χρονοδιάγραμμα παραγωγής της επόμενης γενιάς Mondeo. Τα πρώτα κομμάτια από το δημοφιλές μεσαίο σεντάν της εταιρίας ήταν προγραμματισμένο να βγουν από τη γραμμή παραγωγής στις 6 Απριλίου του 2013. Η επίσημη θέση της εταιρίας αναφέρει ότι υπάρχει μία μικρή καθυστέρηση καθώς επεξεργάζονται κάποια θέματα ώστε να εξασφαλίσουν ότι όλα θα είναι έτοιμα για το λανσάρισμα. Η παραγωγή του νέου Ford Mondeo θα γίνεται στο Βέλγιο, στο εργοστάσιο της εταιρίας στο Γκενκ. Όσο για τις πωλήσεις του αυτοκινήτου στην Ευρώπη, υπολογίζεται να ξεκινήσουν τον επόμενο Μάιο με Ιούνιο. Αξίζει να αναφερθεί ότι η πρώτη παρουσίαση του αυτοκινήτου αναμένεται να πραγματοποιηθεί αυτό τον Σεπτέμβριο, στη διεθνή έκθεση του Παρισιού.

Honda CR-V

              Μετά την παρουσίαση της αμερικάνικης έκδοσης στην έκθεση του Λος Άντζελες, το Νοέμβριο του 2011, η Honda έρχεται τώρα να δημοσιεύσει τις πρώτες φωτογραφίες του νέου της CR-V, που προορίζεται για την ευρωπαϊκή αγορά. Υποστηρίζει μάλιστα ότι ο χαρακτήρας του θα είναι ο,τι πιο κοντά σε αυτόν ενός συμβατικού αυτοκινήτου, συγκριτικά με τα άλλα SUV της κατηγορίας.  
               Η νέα, τέταρτη γενιά του μοντέλου θα συνεχίσει να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της εταιρίας στη Μεγάλη Βρετανία. Από άποψης διαστάσεων θα είναι οριακά μεγαλύτερο σε μήκος, με πιο χαμηλή οροφή, που θα του δίνει οπτικά μία πιο «ασφάλτινη» αύρα. Πράγματι, η θέση του οδηγού έχει χαμηλώσει κατά 10 χιλιοστά, ενώ η βάση των πίσω καθισμάτων κατά 38 χιλιοστά, με ο,τι αυτό συνεπάγεται. Αυτό βεβαίως αποτελεί συνειδητή επιλογή της Honda, που θεωρεί ότι το νέο CR-V βρίσκεται σε «απόλυτη ισορροπία μεταξύ ενός αυτοκινήτου και ενός SUV».
                Εξετάζοντας το μπροστινό μέρος, είναι άμεσα εμφανής η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρίας, που θέλει την ευμεγέθη γρίλια να σβήνει μέσα στα φωτιστικά σώματα. Κάτω πάλι, πλαστικές ενισχύσεις περιτρέχουν όλο το αμάξωμα, με στόχο να ενισχύσουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του. Όσο για το πίσω μέρος, τα βλέμματα τραβάνε τα φουτουριστικά φώτα και το μικρό παρμπρίζ. Όλα μαζί βοηθούν στη δημιουργία μίας πιο επιθετικής εμφάνισης, σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, βελτιώνοντας παράλληλα την αεροδυναμική του οχήματος.
           Αναφορικά με τους κινητήρες, η βασική βενζινοκίνητη έκδοση παραμένει στα 2, 0 λίτρα, αποδίδοντας ισχύ 155 ίππων και ροπή 182 Nm. Η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 7,4 λίτρα/ 100 χλμ, ενώ οι εκπομπές CO2 έχουν περιοριστεί αισθητά, στα 168 γρ./ χλμ, για την προσθιοκίνητη έκδοση. Εναλλακτικά, υπάρχει ένας ντίζελ 2,2 i-DTEC, 150 ίππων, με κατανάλωση 5,6 λίτρα/ 100 χλμ, την έκπληξη όμως αναμένεται να κάνει ένας νέος πετρελαιοκινητήρας, που βρίσκεται στα σκαριά και αναμένεται να παρουσιαστεί εντός του 2013. Πρόκειται για ένα σύνολο 1,6 λίτρων και 120 ίππων, με 300 Nm ροπής και εκπομπές CO2 μόλις 99 γραμμάρια/ χιλιόμετρο, τιμή εξαιρετική αν αναλογιστεί κανείς τον όγκο και την κατηγορία του αυτοκινήτου. Ο συγκεκριμένος μάλιστα θα συνδυάζεται με κίνηση στους εμπρός αλλά και στους τέσσερις τροχούς.
           Το νέο Honda CR-V θα κάνει την πρώτη του δημόσια εμφάνιση στο σαλόνι του Παρισιού, ενώ πριν από τα τέλη του έτους αναμένεται να λανσαριστεί στην ελληνική αγορά.

Παρασκευή 20 Ιουλίου 2012

Fiat 500L

                Αν το «fashion icon» Fiat 500 απευθύνεται στους νέους σε ηλικία αγοραστές, το νέο Fiat 500L είναι αυτό που θα απευθυνθεί στους νέους –όχι μόνο σε ηλικία– οικογενειάρχες. Κάπως έτσι σκέφτηκαν οι Ιταλοί της Fiat και ενέπνευσαν το νέο τους MPV με αρκετά από τα χαρακτηριστικά σχεδιαστικά στοιχεία του επιτυχημένου 500, αλλά και με ένα πρακτικό και με καλούς χώρους εσωτερικό, που θα του επιτρέψει να προσφέρει όλη τη χρηστικότητα εκείνη που απαιτεί ο αγοραστής των μοντέλων της MPV κατηγορίας. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα ξεχωριστό compact πολυχρηστικό, με στοιχεία που παραπέμπουν και σε crossover οχήματα και το οποίο θα φέρει τον trendy «αέρα» του Fiat 500 σε μια ακόμη κατηγορία αυτοκινήτων, δημιουργώντας έτσι μια ξεχωριστή οικογένεια μοντέλων (500, 500C, 500L) μέσα στους κόλπους της μάρκας.
              Από τη στιγμή που το νέο Fiat 500L στηρίζει κάποια κομμάτια της σχεδιαστικής του παρουσίας στο Fiat 500, είναι δεδομένο ότι το τελικό αποτέλεσμα που αντικρίζει κανείς είναι άκρως ξεχωριστό από τα συνηθισμένα και σίγουρα πολύ ενδιαφέρον. Αρχικά και σε ό,τι αφορά στο ενός όγκου αμάξωμα του αυτοκινήτου, εδώ η Fiat επέλεξε να τονίσει το συνολικό ύψος (1,66 μέτρα: από τα υψηλότερα της κατηγορίας), να προσδώσει περισσότερο εμβαδόν στις γυάλινες επιφάνειες, αλλά και να αυξήσει το ύψος του καπό. Όλα τα αυτά τα στοιχεία συνάδουν ώστε το Fiat 500L να αποκτήσει μια παρουσία που παραπέμπει άμεσα σε Crossover/SUV μοντέλο, τονίζοντας τη νεανικότητά του.
             Αρκετό ενδιαφέρον παρουσιάζει η γκάμα των κινητήρων του νέου Fiat 500L, από τη στιγμή που το νέο αυτό μοντέλο είναι και αυτό μας παρουσιάζει πρώτο την ισχυρότερη εκδοχή του πρωτοποριακού TwinAir δικύλινδρου κινητήρα της μάρκας. Με τη βοήθεια και πάλι του turbo λοιπόν, το λιλιπούτειο μοτέρ των 875 κ.εκ. αποδίδει πλέον 105 ίππους ενώ συνεργάζεται με ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Το κιβώτιο από την πλευρά του, διαθέτει ελαφρώς μακριά κλιμάκωση ώστε να πριμοδοτήσει και την οικονομία κίνησης, ενώ από πλευράς αίσθησης, ο μακρύς επιλογέας εμφανίστηκε λίγο "χαλαρός" και με μεγάλες διαδρομές. Εκτός πάντως του TwinAir βενζινοκινητήρα, το 500L θα διατεθεί και με τον πολύ ικανό diesel 1,3 λίτρων της σειράς Multijet II με 85 ίππους, αλλά και με τον αειθαλή 16βάλβιδο 1.400άρη Fire βενζινοκινητήρα των 95 ίππων.

Peugeot 301

              Μια σημαντική και πολύ ενδιαφέρουσα έκπληξη είχε η Peugeot. Πρόκειται για ένα εντελώς νέο μοντέλο με την ονομασία 301 που έρχεται για να δραστηριοποιηθεί εμπορικά στη μικρομεσαία κατηγορία, ως μια «οικογενειακή εναλλακτική επιλογή» απευθυνόμενη κυρίως σε αγορές που παραδοσιακά δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον στα σεντάν αμαξώματα (όπως και η ελληνική).
              Το 301 έχει συνολικό μήκος 4,4 μέτρων και μεταξόνιο που εκτείνεται σε 2.650 χιλιοστά. Όπως τονίζεται, έχει δωθεί ιδιαίτερη έμφαση στην ευρυχωρία της καμπίνας τόσο για επιβάτες όσο και για τις αποσκευές. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι σύμφωνα με την Peugeot 506 λίτρα.
               Η γκάμα κινητήρων που θα φέρει το 301 ακόμα και δεν ανακοινώνεται αναλυτικά. Ωστόσο μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το 301 θα είναι, μαζί με το 208, τα δύο πρώτα μοντέλα της Peugeot που θα φέρουν τον καινούριο 1.200άρη κινητήρα βενζίνης 71 ίππων που πρόσφατα εξέλιξε η γαλλική φίρμα. Επίσης, στο 301 θα δούμε μοτέρ βενζίνης αλλά και diesel 1,6 λίτρων με ισχύ 114 και 92 ίππων αντίστοιχα. 
            Αν και τα μικρό-μεσαία 4θυρα μοντέλα τα τελευταία χρόνια δεν κάνουν αισθητή την παρουσία τους στην αγορά, αυτό αναμένεται να αλλάξει τα επόμενα χρόνια. Άλλωστε σε αυτή την απαιτητική «υποκατηγορία» το 301 θα έχει να αντιμετωπίσει αξιόλογους αντιπάλους όπως π.χ. τo VW Jetta αλλά και τα μελλοντικά Skoda Rapid και Seat Toledo. 
               H επίσημη παρουσίαση του νέου Peugeot 301 θα γίνει στο Παρίσι τον Σεπτέμβριο.

Volvo V40

              Η κατασκευή του Volvo V40 ξεκίνησε αυτή την εβδομάδα, και η Volvo αναφέρει ότι το 85% της παραγωγής του προορίζεται για την ευρωπαϊκή αγορά. H διάθεση του στην ευρωπαϊκή και την κινεζική αγορά είναι προγραμματισμένη για τον Σεπτέμβριο, ενώ η διάθεση του στις ΗΠΑ είναι ακόμη αμφίβολη. Όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν, πρόκειται για ένα άκρως ενδιαφέρον αυτοκίνητο με μήκος στα 4,369 μέτρα και αμάξωμα τύπου Sportback, στην πιο εντυπωσιακή εφαρμογή του είδους. Αντίστοιχα στο εσωτερικό του, το νέο V40 έχει σχεδιαστεί δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην εργονομία, την άνεση και την πρακτικότητα. 
             Στους κινητήρες, το V40 θα παρουσιαστεί με μια μεγάλη γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, όπου στην πρώτη περίπτωση κυρίαρχα είναι τα τούρμπο μοτέρ 1,6 λτ. με 150 και 180 ίππους. Στους diesel, η αρχική επιλογή V40 1,6  αποδίδει 115 ίππους, καταναλώνοντας μόνο 3,6 λτ./100 χλμ. και εκπέμποντας 94 γρ. CO2/χλμ. Η γκάμα συμπληρώνεται με δύο εκδόσεις ισχύος, ενός 2λιτρου κινητήρα με 150 και 177 ίππους.

Πέμπτη 19 Ιουλίου 2012

Renault CLio

            Σχεδόν 22 χρόνια μετά την παρουσίαση της 1ης του γενιάς και μετά από 11,5 εκατομμύρια πωλήσεις σε 115 χώρες όλου του κόσμου, το Clio αλλάζει σελίδα και περνά αισίως στην καινούρια 4η του γενιά, το επίσημο ντεμπούτο της οποίας είναι προγραμματισμένο για την έκθεση του Παρισιού.
       Εστιάζοντας αρχικά στο πολύ ενδιαφέρον και ιδιαίτερα ελκυστικό μοτίβο του καινούριου Clio πρέπει να τονίσουμε πως πρόκειται για αποτέλεσμα δουλειάς της ομάδας που πολύ επιτυχημένου σχεδιαστή Laurens van der Acker, ο οποίος ξεκίνησε τη συνεργασία του με τη Renault το 2009 αφήνοντας για τον λόγο αυτό τη Μazda, στην οποία δημιούργησε πολύ επιτυχημένα πρωτότυπα όπως τα Nagare, Ryuga και Hakaze.
         Αν και η Renault δεν ανακοίνωσε ακόμη τις αναλυτικές διαστάσεις του καινούριου Clio, τονίζει πως σε σχέση με την προηγούμενη πλέον 3η γενιά το νέο μοντέλο έχει χαμηλότερο κέντρο βάρους αλλά και μεγαλύτερα μετατρόχια. Επίσης, τονίζεται πως ζυγίζει τουλάχιστον 100 κιλά λιγότερα σε σχέση με τον προκάτοχό του.
          Tο νέο Clio θα διατίθεται αρχικά τουλάχιστον με δύο μηχανικά σύνολα. Το πρώτο είναι βενζίνης 0,9 λίτρων με τούρμπο και άμεσο ψεκασμού. Η ισχύς του είναι 90 ίπποι, η ροπή 135 Nm, η μέση κατανάλωση 4,3 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 μόλις 99 γρ./χλμ. Το δεύτερο μοτέρ είναι diesel 1,5 λίτρων επίσης με 90 ίππους και μέση κατανάλωση 3,2 λτ./100 χλμ. Λίγο αργότερα θα προστεθεί στη γκάμα ένας ακόμη κινητήρας βενζίνης 1,2 λίτρων τούρμπο με 118 ίππους, ενώ το κορυφαίο Clio RenaultSport θα φέρει μοτέρ 1,6 λίτρων τούρμπο με σχεδόν 200 ίππους.
          Το λανσάρισμα του νέου Clio στις περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές θα ξεκινήσει σταδιακά το φθινόπωρο.

Τρίτη 17 Ιουλίου 2012

Chevrolet SSR

         Tο Chevrolet SSR (Super Sport Roadster) ήταν ένα 2-θέσιο κάμπριο pick-up, που παρήχθη από την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Chevrolet, μεταξύ του 2003 και του 2006. Διέθετε μία μοναδική ρετρό αισθητική, με βάση την εξωτερική εμφάνιση των pick-up της Chevrolet των ετών 1947 - 1953.  Η καινοτομία του μοντέλου ήταν ότι μπορούσε να μετατραπεί από pick-up σε κάμπριο, με μία πτυσσόμενη, ηλεκτρικά αναδιπλούμενη μεταλλική οροφή, που είχε σχεδιαστεί από την ASC (American Specialty Cars). Κατά το λανσάρισμά του, η Chevrolet το διαφήμισε επίσημα ως «το πρώτο παγκοσμίως κάμπριο σπορ pick-up».
          Κατά τις σεζόν του 2003 και το 2004, έφερε τον κινητήρα Vortec 5300, 5.3 λίτρων V8 300 hp, γνωστός και από άλλα SUV και pick-up του ομίλου της General Motors. Ειδικότερα στο Chevrolet SSR, προσέφερε επιτάχυνση 0-100km/h σε 7,7 δευτερόλεπτα. Αρχικά συνδυαζόταν αποκλειστικά με 4-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Αντιθέτως, τα SSR του 2005, έφεραν τον κινητήρα LS2, 6.0 λίτρων V8, που έκανε ντεμπούτο επίσης στην έναρξη της ίδιας σεζόν και στις Chevrolet Corvette C6 και Pontiac GTO. Αν και στις Corvette και GTO απέδιδε 400 hp, η ισχύς του στο SSR ήταν 390 hp, λόγω μίας μικρής διαφοράς στην ρύθμιση, με σκοπό να παράγει μεγαλύτερη ροπή στις χαμηλότερες στροφές.
        Την σεζόν του 2004, οι πωλήσεις έπεσαν πολύ χαμηλότερα από τις αρχικές προσδοκίες και συγκεκριμένα κάτω από τις 9.000 μονάδες, με την τιμή πώλησης στα 42.000 δολάρια. Στις 21 Νοεμβρίου 2005, η μητρική General Motors ανακοίνωσε τη διακοπή παραγωγής του. Το τελευταίο SSR, ένα μοντέλο με δίχρωμη μαύρη και ασημί βαφή, κύλησε από τη γραμμή παραγωγής στις 17 Μαρτίου 2006. Συνολικά παρήχθησαν 24.150 αντίτυπα σειράς SSR, από τα οποία διατέθηκαν στο κοινό τα 24.112. Ένα από τα πρώτα αντίτυπα προ-παραγωγής χρησιμοποιήθηκε ως το αυτοκίνητο ασφαλείας για το ράλι Indianapolis 500, εν έτει 2003.

Smart Forfour

        To Smart Forfour ήταν ένα αυτοκίνητο πόλης, που παρήχθη από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Smart, από τον Ιανουάριο του 2004 έως τον Ιούνιο του 2006. Το όνομα του μοντέλου αναφέρεται στο αριθμό των θέσεών του, σε αντιδιαστολή με το διθέσιο Smart Fortwo.
        Αντίθετα με τα άλλα μοντέλα της εταιρείας έως σήμερα, το Forfour ήταν ένα πιο συμβατικό 5-πορτο hatchback, με ένα σχετικά ευρύχωρο σαλόνι, που μπορούσε να φιλοξενήσει 4 ή οριακά ακόμα και 5 επιβάτες.
          Το Smart Forfour παραγόταν στο εργοστάσιο NedCar στην Ολλανδία, σε συνεργασία με την Mitsubishi Motors και, για λόγους μείωσης του κόστους παραγωγής, μοιραζόταν σασί, ανάρτηση και βενζινοκινητήρες με το Mitsubishi Colt του 2003. Για την ακρίβεια, οι κινητήρες βενζίνης ήταν ένας 3-κύλινδρος 1.1l και δύο 4-κύλινδροι 1.3l και 1.5l. Αντιθέτως, ο κινητήρας πετρελαίου ήταν ένας 3-κύλινδρος 1.5l με common direct injection (cdi), που είχε προέλθει από έναν 4-κύλινδρο του Mercedes-Benz W168 (A-Class), με αφαίρεση ενός κυλίνδρου. Το 2005 και 2006, διατέθηκε και μία έκδοση Smart Forfour Brabus, με έναν κινητήρα turbo της Mitsubishi, ισχύος 174 hp, με την  μέγιστή του ταχύτητα να φτάνει τα 221 km/h και η επιτάχυνση 0-100km/h σε μόλις 6,9 δευτερόλεπτα.
            Αν και το Forfour επρόκειτο να εξαχθεί και στις ΗΠΑ, μαζί με το υπό εξέλιξη τότε Smart Formore, τελικώς αποσύρθηκε από την παραγωγή μετά από μόλις 2,5 έτη από το ντεμπούτο, λόγω χαμηλών πωλήσεων.
               Ως αποτέλεσμα του αυξημένου ενδιαφέροντος του κοινού των ΗΠΑ για την δεύτερη γενιά του Smart Fortwo και παράλληλα τον δισταγμό μίας μερίδας υποψηφίων αγοραστών της Αμερικανικής αγοράς, λόγω των μικρών διαστάσεών του, η Mercedes-Benz αποφάσισε να δημιουργήσει ένα νέο Forfour, για τις Ηνωμένες Πολιτείες. Η έναρξη της παραγωγής του έχει οριστεί για το 2013. Η 2-η γενιά του Forfour θα βασιστεί σε πλατφόρμα της Renault και θα κυκλοφορήσει αρχικά μόνο στις ΗΠΑ, αλλά μεταγενέστερα πιθανώς να διατεθεί και σε άλλες αγορές.

Δευτέρα 16 Ιουλίου 2012

Opel Adam

         Και το όνομα αυτού, Adam. Δεν γνωρίζουμε κατά πόσο η Opel είχε στο μυαλό της τους... πρωτόπλαστους κατά το σχεδιασμό του αυτοκινήτου, στα σίγουρα όμως το τελικό αποτέλεσμα είναι πρωτοποριακό και δεν έχει καμία σχέση με οτιδήποτε άλλο είχε παρουσιάσει κατά το παρελθόν, στη συγκεκριμένη κατηγορία.  
        Με μήκος που δεν ξεπερνά τα 3,7 μέτρα και αποκλειστικά τρίθυρο αμάξωμα, το Adam διαθέτει φρέσκο, νεανικό ίματζ, χωρίς να υστερεί σε φινέτσα και δυναμισμό. Ταυτόχρονα, προσφέρει αρκετές χρωματικές και εικαστικές διαμορφώσεις, ώστε να καλύπτει τις ανάγκες ενός τρέντυ κοινού, που ζητάει το αυτοκίνητό του να είναι ξεχωριστό. Αυτή άλλωστε είναι και η ειδοποιός διαφορά, σε σχέση με το Agila, που παραμένει μία ικανότατη πρόταση πόλης.  
        Στο εσωτερικό του μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση έως τέσσερις επιβάτες. Ο έντονος χρωματισμός του ταμπλό και οι εναλλακτικές προτάσεις, ανάλογα με τα γούστα του αγοραστή, δίνουν και εδώ μία ξεχωριστή νότα. Για πρώτη φορά μάλιστα στην κατηγορία, στον εξοπλισμό του συναντάμε ένα ενσωματωμένο σύστημα διασύνδεσης με smartphone. Αυτό είναι συμβατό τόσο με το λειτουργικό iOS των iPhone, όσο και με το Android, επιτρέποντας στο χρήστη να μεταφέρει και να διαχειριστεί στοιχεία του κινητού του μέσω της έγχρωμης, 7 ιντσών οθόνης που δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό.  
        Αναφορικά με τα μηχανικά σύνολα, το νέο Adam θα προσφέρεται σε τρεις βενζινοκίνητες εκδόσεις, 1.2 και 1.4 λίτρων. Η βασική έκδοση, των 1.2 λίτρων αποδίδει 70 ίππους, ενώ οι δύο επόμενες, των 1.4 λίτρων εξασφαλίζουν ισχύ 87 και 100 ίππους αντίστοιχα. Σε κάθε περίπτωση η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου πέντε σχέσεων. Παράλληλα διατίθεται ένα σύστημα ecoFLEX, που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τεχνολογία start/stop για τη μείωση της κατανάλωσης. Στο μέλλον οι γερμανοί μηχανικοί έχουν υποσχεθεί και ένα εντελώς νέο μηχανικό σύνολο, με άμεσο ψεκασμό και υπερτροφοδότηση, που θα εξασφαλίζει καλύτερες τιμές ισχύος αλλά και κατανάλωσης. Αυτό θα λανσαριστεί ταυτόχρονα με ένα επίσης νέο μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων.  
       Η παγκόσμια πρεμιέρα του νέου Adam έχει προγραμματιστεί για τον προσεχή Σεπτέμβριο, στην έκθεση του Παρισιού. Η κυκλοφορία του στην αγορά υπολογίζεται να ξεκινήσει εντός του πρώτου τριμήνου του 2013.

Κυριακή 15 Ιουλίου 2012

Renault Wind

          To Renault Wind είναι ένα σπορ 2-θέσιο roadster αυτοκίνητο, που παράγεται από τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault, από το 2010. Με την ονομασία Wind είχε αρχικά παρουσιαστεί ένα πρωτότυπο roadster από τη γαλλική εταιρεία τον Σεπτέμβριο του 2004, στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού. Τελικώς, μπήκε στην παραγωγή με εντελώς διαφορετική δομή από το πρωτότυπο, καθώς το Wind παραγωγής είναι αυστηρά 2-θέσιο roadster, σε αντίθεση με το διάταξης 2+1 πρωτότυπο.
            To Wind παραγωγής παρουσιάστηκε στις 2 Μαρτίου 2010, στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης και τον Σεπτέμβριο ξεκίνησαν οι πωλήσεις του σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. To μοντέλο βασίζεται στο πάτωμα και τα μηχανικά μέρη του Renault Twingo δεύτερης γενιάς. Ένα εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του Wind παραγωγής είναι η μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή του, με σχήμα σαν καπάκι, η οποία ανοιγοκλείνει σε μόλις 12 δευτερόλεπτα, νούμερο ασυνήθιστο για καμπριολέ. Μάλιστα είναι μονοκόμματη και περιστρέφεται κατά 180° προς τα πίσω, στα πρότυπα της Ferrari 575M Superamerica.
           Από κινητήρες, διατίθεται με έναν 1.2 τούρμπο απόδοσης 100 ίππων και έναν 1.6 ατμοσφαιρικό απόδοσης 133 ίππων, που προέρχεται από το Renault Twingo RS. Και τα δύο μηχανικά σύνολα είναι 4-κύλινδρα σε σειρά βενζίνης και συνδυάζονται με 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ενώ πληρούσαν εξ' αρχής τις αυστηρές προδιαγραφές καυσαερίων Euro 5. Πρόσφατα παρουσιάστηκε και σε συλλεκτικές εκδόσεις Gordini, με τις ανάλογες αισθητικές επεμβάσεις.
        Στην Ελλάδα, το Wind προς το παρόν δεν έχει εισαχθεί επίσημα, λόγω της ταραγμένης κατάστασης που δημιουργήθηκε από την αλλαγή αντιπροσώπευσης της φίρμας στην χώρα, αλλά δεν αποκλείεται η κυκλοφορία του μελλοντικά.

Citroen C5

            Το Citroën C5 είναι ένα μεγαλομεσαίο αυτοκίνητο, που κατασκευάζεται από τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Citroën από τις αρχές του 2001 έως σήμερα. Η πρώτη γενιά του μοντέλου, αντικατέστησε το Citroën Xantia  ενώ από τις αρχές του 2008, παράγεται η δεύτερη γενιά του μοντέλου, γνωστή ως Citroën C5 ΙΙ.
              Μολονότι η Φάση 2 της πρώτης γενιάς, εν έτει 2004, είχε δώσει έμπρακτες απαντήσεις στα ζητήματα που δημιουργήθηκαν στα πρώτα C5, ήδη από τότε η Citroën είχε ξεκινήσει το «πρότζεκτ X7», για τη δημιουργία μίας εντελώς καινούριας γενιάς. Το νέο μοντέλο σχεδιάστηκε από λευκό χαρτί, χωρίς να υπάρχει καμία σχέση με το προηγούμενο, προκειμένου να προσελκύσει όσους υποψήφιους αγοραστές δεν είχε πείσει η πρώτη γενιά, αλλά διατήρησε το ίδιο όνομα και είναι γνωστό ως Citroën C5 ΙΙ.
             Η πρώτη προτεραιότητα για την Citroën ήταν να αποφευχθεί η καταστροφική αναξιοπιστία που έπληξε το αρχικό C5 στους πρώτους μήνες από το λανσάρισμα, το 2001. Ιδιαίτερα τα προβλήματα σε ορισμένους κινητήρες και οι δυσλειτουργίες της πολλαπλής ηλεκτρονικής διασύνδεσης και ανταλλαγής πληροφοριών, είχαν κλονίσει τότε την εμπιστοσύνη του κοινού, καθιστώντας μάλιστα το μοντέλο αντιεμπορικό, με ταχείς ρυθμούς τιμολογιακής απαξίωσης ως μεταχειρισμένο.
             Μη πιεζόμενοι από την ίδια βιασύνη για την ανάπτυξη της πρώτης γενιάς και έχοντας επωφεληθεί από έναν υψηλότερο προϋπολογισμό, οι μηχανικοί της Citroën έδωσαν περισσότερη προσοχή στην κατασκευή του νέου C5. Επιπλέον, έλαβαν χώρα προσεκτικότερες μελέτες σε όλες τις παραμέτρους και κυρίως στην ποιότητα κατασκευής, με σκοπό να προληφθούν τυχόν ζημιές, ιδίως στα ηλεκτρονικά. Ως αποτέλεσμα, έγιναν ειδικές επιλογές υλικών, ενώ πολλά ηλεκτρονικά συστήματα ελήφθησαν από το ακόμα μεγαλύτερο Citroën C6.
          Απόδειξη της προσοχής που δόθηκε στο συγκεκριμένο πρότζεκτ, ήταν ότι η εταιρεία το υπέβαλε σε εξαντλητικές δοκιμές προτού το ρίξει στην παραγωγή. Διάφορα αντίτυπα του νέου αυτοκινήτου διήνυσαν πάνω από 2 εκατομμύρια χιλιόμετρα, τόσο σε εργαστηριακές δοκιμές, όσο και σε όλων των ειδών τα κλίματα και γεωγραφικά πλάτη, σε ακραίες συνθήκες (βροχή, χιόνι, υψηλές και χαμηλές θερμοκρασίες). Επιπρόσθετα, πάνω από 250 αυτοκίνητα προ-παραγωγής εστάλησαν σε αντιπροσωπευτικό δείγμα επιλεγμένων πελατών στη Γαλλία και στη Γερμανία, για έλεγχο της αξιοπιστίας, από τον Οκτώβριο του 2007 έως το λανσάρισμα, τον Μάρτιο του 2008. Τα οχήματα αυτά διήνυσαν συνολικά 3 εκατομμύρια χιλιόμετρα, υπό όλες τις ενδεχόμενες συνθήκες, ώστε να εντοπιστούν εγκαίρως και οι τελευταίες πιθανές ατέλειες.
            Επισήμως, η παγκόσμια πρεμιέρα της 2-ης γενιάς του C5 έγινε στις 15 Ιανουαρίου 2008, στο Ευρωπαϊκό Σαλόνι Αυτοκινήτου στις Βρυξέλλες. Αντίθετα με το C5 Ι που ήταν liftback (τριών όγκων αλλά 5-πορτο), το C5 ΙΙ εξελίχθηκε σε κλασικό sedan τριών όγκων, αν και με ένα εντυπωσιακό αεροδυναμικό σχήμα. Ωστόσο, η δεύτερη γενιά έχει δεχτεί συχνά κριτική, κυρίως από τους φανατικούς οπαδούς της Citroën, για την εξωτερική σχεδίαση, καθώς θεωρήθηκε ότι μοιάζει περισσότερο με γερμανικό sedan. Διατίθεται στο εμπόριο από τον Μάρτιο του 2008, με την ετήσια παραγωγή του να έχει προγραμματιστεί στα 150.000 αντίτυπα.



VW Amarok

            Το Volkswagen Amarok είναι ένα επαγγελματικό pick-up αυτοκίνητο, που παράγεται από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen, από τον Ιανουάριο του 2010. Το μοντέλο έχει διαμήκη κινητήρα εμπρός και κίνηση στους πίσω ή στους τέσσερις τροχούς.
          Το όνομα «Amarok» σημαίνει «λύκος» στη γλώσσα των Ινουίτ (το όνομα των Εσκιμώων της Αλάσκας, της Γροιλανδίας και του Καναδά). Επίσης, παραπέμπει και στο «amárach», που σημαίνει «αύριο» στην ιρλανδική γλώσσα. 
                 Προς το παρόν, το Amarok κατασκευάζεται μόνο στο εργοστάσιο της στη General Pacheco, στην Αργεντινή, με προοπτική παραγωγής και στο Ανόβερο, Γερμανία, από τα μέσα του 2012.
            Αμέσως μετά το λανσάρισμα στην Αργεντινή, τον Ιανουάριο του 2010, το Amarok ήταν το βασικό όχημα υποστήριξης στο Ράλι Ντακάρ του 2010, με συμμετοχή 45 αυτοκινήτων. Μάλιστα και ο Rudolf Schenker, ιδρυτής και κιθαρίστας του γερμανικού ροκ συγκροτήματος Scorpions, είναι υποστηρικτής του Amarok και οδήγησε ένα κατά τη διάρκεια του ράλι Dakar το 2010.

Mercedes-Benz GL-Class

                Το Mercedes-Benz GL-Class είναι ένα crossover SUV αυτοκίνητο που κατασκευάζεται από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Mercedes-Benz από το 2012. Το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε κυρίως για την αμερικανική αγορά και αυτό αποδεικνύεται από τις μεγάλες διαστάσεις του, με το μήκος του να ξεπερνάει τα 5 μέτρα. Βασίζεται σε μία μακρύτερη εκδοχή του αμαξώματος της Mercedes-Benz M-Class, με αποτέλεσμα να φέρει επίσης αυτοφερόμενο σασί. Διατίθεται σε εκδόσεις με 5 και 7 θέσεις.
                 Η δεύτερη γενιά της GL-Class παρουσιάστηκε τον Απρίλιο του 2012 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης και θα κυκλοφορήσει, αρχικά στην αμερικανική αγορά, ως μοντέλο 2013, και το φθινόπωρο του 2012 στις ευρωπαϊκές αγορές.


GL 63 AMG
κινητήρας: V8, 5461cc, 557 PS
επιτάχυνση 0-100km/h: 4,9sec
τελική ταχύτητα: 250km/h
κατανάλωση ανά 100km: 12,3lt

Σάββατο 7 Ιουλίου 2012

Pagani Huayra

H Pagani Huayra κυκλοφορεί πλέον και στους δρόμους του Λονδίνου. Δεν ανήκει σε κάποιον Άραβα, αλλά είναι το αυτοκίνητο που πήγε η Pagani στο Goodwood, αλλά αποφάσισε να το αφήσει για λίγο καιρό στο Λονδίνο.

Να θυμίσω ότι η Huayra ζυγίζει 1.350 κιλά και φορά τον V12 turbo κινητήρα της Mercedes-Benz AMG, M158, 6.0 λίτρων, απόδοσης 700 ίππων με 1000 Nm ροπής. Αυτό του επιτρέπει να κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 3.2 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 370 χλμ/ώρα.

Πέμπτη 5 Ιουλίου 2012

Lotus Elise

 
Κατασκευάζεται από υαλονήματα που καλύπτουν το αλουμινένιο του σασί. Το συγκεκριμένο είδος σασί παρέχει μία καλή πλατφόρμα για τις αναρτήσεις, διατηρώντας στο ελάχιστο δυνατό το βάρος του αυτοκινήτου και το κόστος κατασκευής και ακολουθώντας τη βασική φιλοσοφία του ιδρυτή της Lotus, Κόλιν Τσάπμαν, για απόδοση μέσω του μειωμένου βάρους.

Ενδεικτικώς, ακόμα και η βασική έκδοση της Lotus Elise, με 122 άλογα, καταφέρνει επιτάχυνση 0-100 χλμ. / ώρα σε λιγότερο από 6 δευτερόλεπτα και μπορεί να φθάσει τα 200 χλμ. / ώρα.

Υπάρχουν διάφορες εκδόσεις και παραλλαγές της Lotus Elise. Πιο συγκεκριμένα η εταιρεία διαθέτει αυτοκίνητα με αποδόσεις 122, 160, 190 και 220 ίππους στην απλή έκδοση, με κινητήρες αρχικά προερχόμενους από τη Rover και αργότερα από την Toyota. Υπάρχει και η κλειστή έκδοση, με την ονομασία Lotus Exige και ξεκινάει από τους 240 ίππους.